Tento týden zavřeno.
Ze zdravotních důvodů máme až do 15.7. zavřeno. Objednávky přijímáme ale odešleme až po tomto termínu.

FAQ

Dotazů od Vás už je opravdu hodně a některé se opakují. Vypsal jsem, zde odpovědi na ty nejčastější.

Budete podporovat střídače výrobce XY?

Snažím se postupně přidávat další značky střídačů. Postupuji podle nějakého zastoupení trhu. Konkrétní plán co kdy bude nemám. Pokud mi chcete pomoci s řešení, zkuste se podívat, jestli vaše mobilní aplikace není podobná jako už u některého z podporovaných. Ukázalo se, že například WattSonic a Sunways používají stejnou mobilní aplikace a bylo jednoduché je podpořit. Nebo střídače Dražice jsou vlastně SOLAX. Nebo střídače AEG jsou vlastně GoodWe apod.

Dále mi pomůžete, pokud jste mi ochotni nasdílet údaje k Vaší instalaci, která ideálně je hybridní systém s baterií a přetoky.

Proč nejde informace obnovovat častěji než každých 5 minut?

Původně byl Solar Station navrhován jako hobby projekt pro střídače SOLAX, které aktualizují data každých 5 minut. Na základě toho jsem volil variantu  řešení s e-ink displayem a baterií. E-Ink displaye mají omezenou životnost, která se počítá v plných cyklech překreslení a pohybuje se v řádu jednotek miliónů překreslení. Pro zajímavost, 5 minut znamená 105 000 překreslení za rok. Nechci to pokoušet. Technicky je to tedy možné, ale prakticky by to mělo velmi krátkou životnost. Naopak se zeptám, k čemu potřebujete časté překreslení? Solar Station je namyšlen jako zařízení na zeď, na které mrknete, když jdete kolem a je vám jedno jestli je to aktuální nebo 5 minut starý údaj.

Proč to nekomunikuje přímo se střídačem?

Toto jsem hodně zvažoval při návrhu zařízení. Nakonec jsem se rozhodl to udělat přes cloud a to se ukázalo jako skvělá volba. U střídačů SOLAX je problém s tím, že polovina lidí má WiFi dongle a polovina LAN dongle. Fungovalo by to jen těm s WiFi donglem. Navíc dosah WiFi dongle je malý a já sám mám střídač v technické místnosti a do obyváku signál WiFi dongle nedosáhne. Je to více problémů než užitku.

Dále, spousta lidí toto nevidí, ale každý střídač - jiný typ od stejné značky - má uloženy údaje v jiných registrech, takže by se musel Solar Station testovat konkrétně pro každý typ dané značky (SOLAX G3, SOLAX G4 apod.). Stejně tak tomu je u GoodWe střídačů. Cloud tyto problémy odstiňuje a nabízí již hotová data.

U některých střídačů je potřeba doinstalovat další zařízení - Modbus převodník. A toto už je pro koncového uživatele zase složité. Oproti tomu k nastavení Solar Station stačí jen WiFi a přihlašovací údaje do cloudu.

K čemu jsou ty další dvě tlačítka?

K ničemu. Zatím. Tlačítka jsou vyvedena na desce od výrobce displaye. Připadlo mi škoda je na krabičce nemít. Pravé je RESET, to znáte. Prostřední je BOOT - znalci ESP32 ví, pro ostatní, toto tlačítko má speciální funkci. Levé je programovatelné a do budoucna pro něj plánuji funkci. 

Můžu si koupit libovolnou zásuvku SHELLY?

Ne. Podporované jsou pouze ověřené zásuvky, které prodáváme my. Při implementaci jsem zjistil, že jsou různé generace stejných zásuvek a liší se také použitým firmwarem. Není v mých silách dělat podporu kompletní nabídce SHELLY.

Budete podporovat jiné zásuvky než SHELLY?

Ne. Není v mých možnostech zvládnout již podporu jiných značek zásuvek. SHELLY umožňuje jednoduchou přímou komunikaci po WiFi.

Jaké pravidlo mám pro zapnutí SOLAR PLUG zvolit?

To je dobrá otázka. Asi bych to zjednodušil. Pokud máte v systému baterie, určitě zvolte pravidlo na nabití baterie. Pokud baterie nemáte, pak až volte pravidlo podle přetoků. Pokud máte pouze ostrovní systém, musíte zvolit pravidlo výroby. Laicky se nabízí volit pravidlo na přetoky, jenže to má několik problémů. Pravidlo na přetoky se aplikuje až při dosažení limitu a uteče Vám do sítě zbytečně elektřina. Pokud si nastavíte pravidlo na přetoky více než 2kW, znamená to, že Vám může třeba hodinu téct do sítě 1kW přetok, který nezachytíte. V tomto případě je určitě lepší volit pravidlo vztažené na nabití baterie.  

 

Zpět do obchodu